tisdag 28 april 2009

Vackert fönster!

Äntligen har jag fått tag på ett fönster till vår köksvägg. Det var EvaLena på Två Fröknar som hade ett till mig.

Jag fick det av henne och hennes man! Tack så jättemycket! Verkligen gulligt!
Så här fint är det:
Men det är ju blått, så det blir till att måla. Fönstret kommer från en gammal veranda.
Jag tänkte inte göra så mycket med det, men färgen satt inte så bra på utsidan, så det blir till att arbeta i helgen. Jag får försöka ta bort så mycket färg det går. Tänkte ta varmluftspistol. Någon som har något bättre förslag???


Jag hann aldrig in till deras butik i helgen, för när jag kom till stugan, hade de stängt. Så min gåva till henne får vänta tills nästa gång...



Jag planterade några blommor att ha på trappan också. Tänk vad fort det egentligen går att göra det, men ändå tar det så lång tid att få det gjort...

Inga kommentarer: