söndag 11 april 2010

Äppelblom

Våren är här och det är ju underbart! Vi var vid stugan i helgen och där blommade tussilagon för fullt. Så fint!
Jag har plockat in grenar från vårt äppelträd, som nu blommar så vackert!
Tag vara på dagen och njut av den. Jag var på Mia Thörnbloms föreläsning en gång, och hon sa många kloka saker, men en sak fastnade:


Vi står kvar med ett ben i gårdagen och grubblar över den, det andra benet är i morgondagen när vi oroar oss över den. Så då pissar vi ju för sjutton på nuet...

Carpe Diem.

2 kommentarer:

me and alice sa...

Hej Paula!!
Vilken härlig blogg du har!!!!
Vi gillar precis samma saker...
Såg att din dotter är i USA. Som aupair? Det ska vår dotter Alice också sedan...
Såg att också er dotter hade varit i Florida samtidigt som oss... Vi hade otrolig tur med vädret i New York. Det var lika varmt där som i Florida. Tyvärr kan jag inte tipsa om något bra hotell. Det vi bodde i på Lexington hette Double tree in. (ett hilton hotel). Men det var sådär... Vi var runt och kollade andra hotell tills vi kommer nästa gång. De som var mysigast låg i Soho! Det är de enda tips jag kan ge...
Hoppas du får det jättemysigt när du åker dit. Fy vad jag skulle längta efter vår dotter... Fasar för den dagen hon åker... *fniss*
Kramis Susanne

me and alice sa...

Tjingeling igen!
Jag satt och kikade lite på blocket och hamnade på hus utland. Sökte på new york och flera uthyres kom upp... tex. denna: http://www.blocket.se/stockholm/RUM_I_NEW_YORK__uthyres_per_vecka_BILLIGT_20064567.htm?ca=6&w=1

kram Susanne