torsdag 10 juni 2010

Skolavslutning med jordgubbstårta

Den blomstertid nu kommer...
Underbar tid nu, med hela sommaren framför oss.

Jag har varit i sommarstugan ett par dagar och myst. Jag gör verkligen det, när jag är där.
Den här gången bakade jag för första gången i stugan. En jordgubbstårta. Vi brukar ha det på skolavslutningen. Denna gång dock ingen Amanda här hemma... =(
Nu är min vitmålade byrå på plats i stugan, så vi kan ta hit lite kläder. Spegeln är en gammal furuspegel jag också målat.
Så här såg de ut innan:
Tavlan och krukan köpte jag på loppis förra helgen. 30 kr för båda. Då är det kul att shoppa.
Idag lördag såg jag en skylt på väg hem från jobbet, med loppis. Svängde in och shoppade loss för 60kr.
Ha det gott i helgen!
Det ska jag med en god vän och lite antikt och mera loppis... ;-)

2 kommentarer:

amanda sa...

men nästa gång så, då är ja hemma:)

Paula sa...

Ja! Yippi säger jag!