tisdag 7 september 2010

Gårdsauktion

Vi har haft en gårdsauktion i sommar. Vad kul det var!
Vi var på plats kl 06.00 på morgonen och började bära ut allt. Regnet hängde oroligt runt oss...
Halv 8 var vi klara och fick frukost.
Vi hade rensat hemma och tagit med sådant som vi hade tänkt kasta... Jösses vad det bjöds på dessa saker! Helt otroligt... Man kastar nog mycket som andra vill ha...

Här ser ni lugnet före stormen. Det kom nog ca 150 st bilar!

Allt blev inte sålt. Så vi får lägga ut lite möbler på blocket. Den gröna soffan och Billybokhyllorna bl a.

Mycket spännande saker kom fram ur skrymslen och vrår...
Mycket folk!!!

Vi hörde att det haglade i Färgelanda, men vi klarade oss riktigt bra. Det kom ett par korta skurar. Inte förrän auktionen nästan var slut brakade det loss.
Ville man ha något gick det undan. Dt gällde att ropa snabbt.

Det var även ett dödsbo med på auktionen. Alltså nya saker för mig... Spännande...
Här står en glad besökare. Hon ropade in saker för fullt. Auktionsnissen skojade lite med mig och sa att jag skulle bli strypt om jag ropade in mer.

Vad jag köpte visas här en annan dag.
Ha det gott!!!

2 kommentarer:

Linda Dekorerar sa...

Då gick ni plus minus noll med möblerna då,hihi!
*KRAM*

Jessica sa...

Billy bokhyllor med dörrar? Då har du en spekulant här:) Jessica