fredag 15 augusti 2008

Minisemester i Göteborg

En dag och en natt spenderade vi i Göteborg nu i veckan. Vi bodde på hotell Vasa, som vi hade tänkt bli mysigt. Låg ju nära Haga. Men oj, vad det luktade mögel på rummet. De hade fått en del problem...
Vi fick en härlig dag på stan i alla fall. Fikade, åt gott och besökte många fina inredningsbutiker. =)
Bl a min favorit, Casa Linné. Så mycket fint de har! Blir helt sjuk... Jag tog några bilder på tänkbara objekt till vårt "nya" vardagsrum. Bilderna är tagna med min mobil och blev tyvärr ganska suddiga.

Här är det inga problem att spendera pengar!
Andra butiker vi besökte var Balders Hage, Grandma`s Åhléns mm.

På kvällen, efter en underbar middag, gick vi på bio och såg Mamma Mia. Oj, oj, oj, vad bra den var. Går att se om och om igen...
Jag skrattade och grät... Svårt att sitta still och inte sjunga med till alla gamla godingar...Har du inte sett den, kan jag varmt rekommendera att göra det!
Nu var min semester slut. Bara helgen kvar. Kräftskiva i morgon. Har faktiskt scrappat ett kort till värdinnan. Visar det efteråt...

Kram kram

Paula

3 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej,...vad mysigt med en minisemester...synd bara på rummet:(..ja det finns en del butik i den stan..mamma mia har jag tänkt att se..men har inte kommit iväg än...silken fin tavla .den med dikten på....jo det är roligt med likasinnade pysselkompisar...vi både jobbar och scrappar..pysslar osv..ihop:)...ha de så gött..kram..PIA

Anonym sa...

Visst var filmen helt underbar - vilken musik de skapade!
Underbart är kort säger de ju- och semestern känns ju alltid för kort.
Ha det gott

Jeanette sa...

Mm vad mysigt med lillsemester i Gbg. Har inte sett filmen än men det finns med i mina planer. Hoppas kräftskivan var kul. Kram Jeanette