lördag 26 januari 2008

9 års kalas

Vi hade 9-års kalas här igår. Vi dukade i rosa, såklart, med hjälp av tulpaner.



För två år sen ville hon ha en barbietårta. Jag "kapade" av benen på en docka och stoppade ner kroppen i tårtan. Mycket uppskattat.

Denna gång önskades en Semletårta.
Den blev mindre lyckad, kan man milt säga, och hamnade i soppåsen.
Jag fick i stället ringa Ritz i Trollhättan, och beställa en.

Men den var jättegod och fick godkänt av födelsedagsbarnet.
Nu är det dags att packa ihop fotosakerna, för i morgon ska vi ut med kursen och fota hela dagen. Jättekul!
Bara det inte regnar...

Kram

Paula



3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag måste bara älska din blogg! Helt i min smak =) Den hamnar bland mina favoriter. Så mycket inspirerande saker!
Kram

Erica sa...

Vad snyggt att lägga tulpaner i vattnet så där, den idén läggs i min inspirationslista.. barbietårtan är underbar!!! så himla läckert! perfekt för en liten tjejs kalas.
Photoshopkursen jag ska gå hålls på nätet, kanske du går samma? En 7,5 p kurs på heldistans, bra, då jag inte ens bor i närheten av Jönköping... ;-)
Pappersboxen är helt suverän, har nu två, passar mig utmärkt då jag har småbarn som gärna klipper i papper (hängmappsvagnen på golvet var ingen bra idé...). Och vad ser jag då jag tittar in på din butiks sida idag, jo, nya underbara Maja designpapper!!! du kan vänta en beställning från mig igen snart.. :-) LÅNGT inlägg detta.. ha en trevlig söndagkväll!!

Jeanette sa...

Vilken fin dukning! Barbietårtan var helt underbar. Vilka ideér du har!Berätta gärna mer om fotokursen imorgon. Håller tummarna för uppehåll. Kommer in i veckan och ser om "Du och Jag" har kommit in.