måndag 28 januari 2008

Fotodag i Ellenö

Vilken dag vi fick! Vi var ute och fotade i 5 timmar, i ett härligt vårväder.
Dagen var uppdelad i olika grupper. Jag var med på
"Det glömda rummet", landskap och porträtt.
Vid alla tre grupperna arbetade jag med kort skärpedjup, och använde alltså då, en stor bländare.

Den första bilden kommer från ett gammalt omklädningsrum vid badplatsen.

Vid landskapsfotograferingen tog jag skärpan på vasstråna i förgrunden, och med bron som bakgrund.
Här har jag testat olika exponeringsvärden. Kanske inte de vackraste bilder, men lärorikt.



Sist var det porträttfotografering. Linda hade med sig Axel 3 år, som agerade modell. Han var jätteduktig!
Kolla in hans ögon!
En sån här dag ger verkligen mersmak. Det var så avslappnande att strosa runt och verkligen se saker, som man annars inte tänker på. Sen så fikade vi ett par gånger också, i det härliga solskenet! Fler sådana dagar tack...

Ha en bra dag!
Kram

Paula


6 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med om att det var härligt!Det blir inte så ofta av att man är ute och "bara" ska fota annars.Vi hoppas på fler fotoutflykter.
Anki

Anonym sa...

Åh, vilken härlig dag ni verkar ha haft! Skönt för man laddar nog batterierna mer än man anar. Det var ett underbart väder här också och fick gjort massor.
Vilken bra fotokurs ni verkar gå, vart utgår den ifrån och hur är den upplagd? Blir nyfiken för jag behöver verkligen lära mig mer. Härliga bilder du tagit! Jättekul att läsa din blogg och tack för att du delar med dig!
Kram och ha det riktigt bra!//Marie-Louise

Anonym sa...

Mmmm!! Vad det låter härligt!
Och vilka fina bilder du tagit.

Kommer upp imorgon så får du berätta mer!

Kram Marie

Jeanette sa...

Det är verkligen något äkta med gamla saker. Vilken fin bild på det gamla omklädningsrummet. Hoppas de inte river sådant. Blev väldigt besviken en gång när jag var på vägen mellan Färgelanda och Ödeborg. Där stod en gammal busskur i trä med inristningar som: Här står jag Arne och väntar på Anna 1957, och ett hjärta. Det är borta nu. Hann aldrig plåta. Nu blev det ett långt inlägg, men det är intressant. Fortsätt gärna och berätta om fotokursen.

babban sa...

Verkligen fina bilder. Vet du om det blir någon mer fotokurs? Jag är intresserad.
Kram
Babban

Unknown sa...

Vilka vackra foton!! =) Jag bor utanför Värnamo...var bor du =) kramar Malin