torsdag 17 januari 2008

Pysslat av gamla saker

Strax före jul var jag i ett antikvariat och köpte en bok och några gamla vykort.

Vi gjorde strutar till granen av några sidor. En strut hänger nu i köket.

I morse när jag åt frukost tittade jag på tändsticksasken som ofta ligger framme. Funderade på om man inte kunde göra något enkelt med den. Kom att tänka på de gamla vykorten.
Skar till ett kort så att det passade, slipade kanterna och limmade dit det.
Nu får den gärna ligga framme...


Ha en bra dag!
Kram

Paula

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka underbara saker du gör! Så kul att kika in i din blogg. Har varit här förut men varit dålig på att lämna spår efter mig...
Ha det riktigt bra/Kram Marie-Louise

Anonym sa...

Tack Marie-Louise för din gulliga kommentar! Jätteroligt och värmande att få.

Ha det så gott!

Kram

Paula

Unknown sa...

Hej! Tändsticksasken blev ju helt underbar!!! Tänk vad så lite kan göra ibland!

Kram

Jeanette sa...

Hej! Vad mycket fint du gör! Såg att du frågade Linda hur hon hinner med allt. Hur hinner du med allt? Och mitt i allt så hinner du tänka på mig oxå. Tack så jättemycket. Det uppskattades. Tack för kaffet oxå. Det är alltid lika trevligt att besöka din butik.

Madeleine sa...

så vackert!