torsdag 31 januari 2008

Du och Jag... för alltid...

1000, 1000 Tack för alla fina kommentarer! Jag kommer att sammanställa min lilla marknadsundersökning när tiden gått ut. Det går ju fortfarande att vara med i utlottningen.

Att blogga betyder jättemycket för mig. Jag har fått tillbaka lusten att skapa. Oavsett om det är i hemmet eller om det gäller något pyssel.
Det är verkligen roligt, så tack alla där ute!

Igår kom hänglars månadspaket och serien Du och Jag, från Maja Design.
De passar ju utmärkt ihop. Jag gjorde en liten "Giftbag" till min man på Alla hjärtans dag.


Så här gör man:

1 Skär till en bit som är ca 2 cm länge än kartongen du har som mall(Jag hade en Maizena mjöl), och lägg till ca 5 cm för en vikt kant högst upp och lite extra för att vika botten.

2 Vik ner vikkanten och limma eller tejpa den först. Rulla sen papperet runt kartongen och fäst med lim eller tejp längs långsidan.

Jag mätte var alla veck skulle vara och drog med den svarta "vikaren" som finns till pappersskäraren, för att det skulle vara enklare att vika kanterna.

3 Stryk hårt på alla kanter, så att det bildar skarpa veck.

Dra ur kartongen ur det papprör du just satt ihop. Platta ihop röret, så långsidorna får bälgveck.
4 Stoppa tillbaka kartongen igen och vik botten precis som när man slår in ett paket. Limma eller fäst med osynlig dubbelhäftande tejp.

5 Ta bort kartongen och förse den färdiga påsen med dekorationer och handtag.


Enkelt va?! Maila gärna om det är någon som har några funderingar...

Kram

Paula

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Igen!
Va fin den var. Få se om jag kan göra en likadan. Vet precis vem som ska få den i så fall.Detta var precis så jag menade sist jag skrev. Tips och trix.Kul
Anna-Karin

Anonym sa...

Anna-Karin, tack för tipset med att använda remsan längst ner. Jag tog både Du och jag, och för alltid, där.
De är ju jätteanvändbara. =)

ett litet ord sa...

så fantastiskt vackert! och vilken underbar idé!
kram, madeleine

Anonym sa...

Jättefin påse du gjort sådant är jätteroligt att titta på.Hoppas mannen uppskattar den!

Erica sa...

Vilken fin påse, ska försöka testa själv, tack för beskrivningen. Undrar vad du använt för typsnitt på "Du och Jag"? precis i min smak...

Anonym sa...

Skrapkatt; Typsnittet, som är använt på remsan på papperen heter
"Young Love ES"
Hälsn Marie/MajaDesign

Paula; Vilken fantastiskt fin påse du gjort!! Jag ska också prova.
Jättekul att se vad det blev av papperen i dina händer, fin-fint!
Vi ses på söndag!
Kram

Anonym sa...

Tack snälla för att du delar med dig. Ska se om jag inte kan trixa ihop en liten påse, så kul att ha personliga grejer att ge bort.
Kram Marie-Louise